Minggu, 22 Desember 2013

Browse » home» » » » » » Suami Isteri Melecur Demi Anak

Suami Isteri Melecur Demi Anak


Kebakaran

KUCHING – Sepasang suami isteri bertarung nyawa apabila cuba menyelamatkan anak-anak mereka dalam insiden kebakaran rumah mereka di Kampung Lidah Tanah, dekat sini, awal pagi semalam.
Kedua-dua suami isteri itu mengalami kesan lecur kira-kira 50 peratus di bahagian badan akibat disambar api manakala keempat-empat anak mereka tidak mengalami sebarang kecederaan.
Lelaki tersebut yang dalam lingkungan usia 40-an dan isterinya berusia 33 tahun, dikejarkan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk mendapatkan rawatan selanjutnya.
Kebakaran yang dipercayai bermula dari bahagian ruang tamu itu disedari oleh anak mangsa yang seterusnya memaklumkan perkara itu kepada bapanya.
Bagaimanapun, setelah mereka berjaya melarikan diri melalui pintu belakang, lelaki tersebut masuk semula ke dalam rumah bagi menyelamatkan seorang lagi anaknya yang masih kecil.
Manakala wanita berusia 33 tahun itu berjaya menyelamatkan diri dengan keluar melalui tingkap.
Menurut sumber daripada Pusat Gerakan Operasi Bomba Sarawak, dua jentera bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Batu Lintang dan Bau dikejarkan ke tempat kejadian setelah menerima panggilan jam 7 pagi dan tiba jam 7.20 pagi.
Kebakaran itu dapat dikawal jam 7.40 pagi dengan kekuatan tujuh anggota darip Balai Bomba Bau dan lapan dari Balai Batu Lintang.
Punca dan jumlah kerugian mangsa masih dalam siasatan. – The Borneo Post

Tidak ada komentar:

Posting Komentar