Minggu, 02 Februari 2014

Browse » home» » » » » » » » » » » » » » » » » Tragis ! Lelaki bawa tangannya yang putus di dalam beg plastik ke rumah sakit untuk disambung

Tragis ! Lelaki bawa tangannya yang putus di dalam beg plastik ke rumah sakit untuk disambung


22 Sep 2013

Seorang pekerja kilang datang ke sebuah rumah sakit dengan sebelah tangan, sementara tangannya yang putus dia simpan di dalam beg plastik kuning. Pekerja itu pengatakan tangannya terpotong oleh mesin besar, dia   dengan tenang meminta kepada doktor untuk menyambungkan kembali lengannya yang putus tersebut.

Lelaki warganegara Romania, Miheal Ionescu (51), adalah seorang pekerja kilang beton di Iasi, Romania. Pada 11/01 tahun lalu tangannya putus akibat kemalangan yang terjadi ketika bekerja, dia kemudian memasukkan tangannya yang putus ke dalam beg plastik kuning, dan meminta rakannya memandu kereta  menuju rumah sakit. Sembilan doktor berusaha dan 12 jam waktu yang dihabiskan untuk menyambung kembali tangannya yang putus. Salah seorang petugas Rumah Sakit St. John mengatakan, “ Orang tersebut mengalami goncangan hebat, namun itulah yang membuatnya tenang.” (**)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar